Ordinačné hodiny

Jiráskova 7
Trenčín 911 01

Paradontologie

Parodontológia ako stomatologická disciplína má za hlavný cieľ liečiť zavesný  aparát  zubov a zabrániť ich predčasnej strate.

Paradentóza je veľmi rozšírená nemoc,ale najmenej ošetrovaná. Z toho dôvodu sa jej následky prejavia u pacienta až v neskorších štádiách.

Príčinou tohto ochorenia sú baktérie nachádzajúce sa v plaku v dutine ústnej.Nevhodné,alebo nesprávne čistenie zubov podporuje množenie baktérií a plaku,ktoré môže viesť až k zápalu ďasien. Pokiaľ sa tento stav nelieči ,následuje úbytok kosti v okolí zubov,ktorý môže viesť k ich strate.

Riešenie v počiatočnom štádiu je jednoduché,ale vyžaduje ako dôslednosť a profesionalitu od lekára a dentálnej hygienistky,tak aj silnú vôľu s „veľkými zmenami hygienických zvykov“ od pacienta.

Dobrá spolupráca je nevyhnutnosťou k dosiahnutiu úspechu .

Pokročilý stav paradentózy niekedy vyžaduje chirurgické výkony ,aby sa  mohol úplne odtrániť zápal alebo infekcia.

Dôsledky po vyliečení parodontálnych problémov sa musia ešte doriešiť chirurgicky,aby sa obnovili ztratené tkanivá-kostné(riadená kostná regenerácia)resp. mäkké – použitie rôznych techník plastickej chirurgir padodontu

Na našom pracovisku liečime  ochorenia parodontu  dvoma spôsobmi:

Konzervatívne

Chirurgicky

S veľkým úspechom používame pri liečbe  parodontopatií  laser.