Ordinačné hodiny

Jiráskova 7
Trenčín 911 01

Prevencia, dentálna hygiena

Správna starostlivosť o chrup a ďasná je jednou z najúčinnejších foriem prevencie v medicíne vôbec.Rozsiahle vedomosti o príčinách ochorenia zuboy a gingívy umožňujú skoro úplne zabrániť najčastejším ochoreniam,t.j. zubný kaz a paradentóza.Avšak ani najmodernejšie postupy dnes nedokážu sňať z pacienta zodpovednosť za stav vlastného chrupu.Riadna domáca starostlivosť založená na informáciách a inštruktáži od zubného lekára alebo detálnej hygienistky je jedinou spoľahlivou cestou k udržaniu funkčného chrupu po celý život

Odstránenie zubného kameňa

Zubný kameň zabraňuje kvalitnému čisteniu zubov a spôsobuje zápaly ďasien,spojené s citlivosťou a krvácaním.Zubný kameň odstraňujeme ručne, pomocou kyriet , scalerov a pomocou ultrazvukového prístroja.Potom nasleduje očistenie povrchových pigmentov prístrojom Profi-Jet,ktorý strieka na zuby vodu a bikarbonát sodný a dokonale ich očistí od povrchových pigmentov(káva,čaj,cigarety).Toto ošetrenie výrazne znižuje vznik zubného kazu,prispieva k zdravým ďasnám a k žiarivému úsmevu.Potreba ošetrenia je 2x ročne.Ošetrenie vykonáva diplomovaná dentálna hygienička.

Pečatenie zubov

Povrch zubov,hlavne v distálnom úseku chrupu,je zbrázdený rýhami- fisúrami.Fisúry sú rôzneho tvaru a rôznej hĺbky.Vytvárajú miesta,kde dochádza k hromadeniu zbytkov potravy,plaku,a ktoré sa ťažko čistia.Sú to miesta ,kde najčastejšie vzniká zubný kaz.Na našom pracovisku najprv zub vyčistíme,otvoríme fisúry,vysterilizujeme pomocou laseru a nakoniec fisúry zapečatíme (zalejeme)kompozitným materiálom . Ošetrenie je vhodné najmä u detí a mládeži

Preventívne prehliadky

Pacienti do 18 rokov,tehotné ženy,pacienti s implantátmi - 2 x ročne